Marthe og Torbjørn i Frankrike

søndag, februar 19, 2006

Marcialonga

Før vi dro til Sveits/Frankrike tok vi turen til Italia og deltakelse i Marcialonga (for Torbjørn).













Jeg fant et perfekt sted å stå for å få med meg starten!













Det var trangt om plassen ut fra stadion, noe som ikke akkurat er uvanlig i slike renn.













Endelig startet Torbjørn, og i kjent NTNUI-stil var det om å gjøre å vinne starten. Og det gjorde han med stil! Han ble fulgt av helikopter ut av stadion og opp den første bakken. På toppen av bakken zoomet de inn på han, der han leder minst 20 meter til nestemann. Jeg fikk se hele seansen gjentatte ganger på storskjerm i målområdet da jeg endelig greide å komme meg forbi sperringene til politiet. Det var ikke lett å få med seg bil helt frem, men til slutt greide jeg å overtale politiet til å slippe meg forbi sperringene, så jeg kunne parkere bilen og gå til målområdet. Posted by Picasa